Як вирізати по каменю

Різьблення по каменю це один з видів мистецтва ліплення. Камінь відрізняється від інших предметів цього ремесла тим, що йому важко надати досконалу форму через щільність і непередбачуваності. Різьблення по каменю вимагає терпіння і планування. Дотримуйтесь описаним крокам, і вони стануть вашим гідом в цьому виді мистецтва.

частина 1

Вибираємо правильний камінь

Зображення з назв Carve Stone Step 1

      1

Виберіть стеатит (мильний камінь), якщо ви початківець і у вас мало інструментів для різьби.

      Текстура стеатита нагадує сухий брусок мила, що робить його дуже податливим матеріалом. Йому легко надати форму, витрачаючи на це невеликі зусилля.

 

      • Стеатит настільки м'який, що по ньому можна вирізати більш твердими каменями, які можна знайти у дворі будинку, навіть нігті залишають на ньому сліди. Його можна знайти в різному кольорі: сірий, зелений, чорний. З стеатита можна вирізати невеликі скульптури, які сильно не постраждають, якщо ви випадково подряпаєте або штовхне її.
      • Стеатит і інші м'які камені можна знайти в місцевих магазинах виробів для різьблення по каменю. Наприклад, в Каліфорнії є магазин "Stone Sculptors Supplies", де продають м'які види каменів для різьблення.
      • Можна, звичайно, підібрати камені з двору, але майте на увазі, що такі камені зазвичай використовуються в будівництві, так що працювати з ними буде важче, ніж з купленими для художнього ремесла камінням.
      • Майте на увазі, що деякі стеатиту містять азбест, заподіює при тривалому вдиханні рак легенів, азбестовий пневмоконіоз і мезотеліому.

      2

Для найкращої комбінації податливості і зносостійкості купуйте алебастр (або будівельний гіпс).

      Алебастр продається в широкому асортименті кольорів у багатьох магазинах.

 

      • Найкраще гіпс стане в нагоді, якщо ви хочете отримати кольорову міцну скульптуру. Він буває білого, сірого, бежевого, оранжевого кольору, всіх відтінків жовтого і червоного, а також прозорим.
      • Хоча гіпс і твердіше мильного каменю, з ним все одно легко працювати. Це ідеальний вибір для скульпторів, тому що він зберігає форму без особливих зусиль і спеціальних інструментів.
      • Альтернативою гіпсу є вапняк, який добре піддається різьбленню, але обмежений в кількості квітів (звичайний вапняк забарвлений в різні відтінки сірого). А ще з вапняком буде важко працювати, якщо ви взяли неправильний шматок. Деякі види вапняку твердіше інших і не піддаються шліфовці так само добре, як гіпс.

      3

Уникайте таких твердих матеріалів, як граніт і мармур.

      Щоб вирізати за таким каменю, знадобляться спеціальні інструменти на зразок електричного шліфувального верстата і молотків.

 

      • Граніт і мармур використовуються для великих робіт, тому що вони оптимальні для статуй і інших великих об'єктів, які повинні бути зносостійкими.
      • Робота з великими шматками і твердими каменями вимагає великих зусиль. Навіть досвідчені різьбярі можуть витратити до 80 годин, працюючи над відносно простим фрагментом.

      4

Виберіть брусок каменю, сильно перевершує розмірами задумане вами виріб.

      Різьба на увазі зменшення розмірів, а не нарощування. Коли ви малюєте картину, ви додаєте на неї фарбу, а коли вирізуєте по каменю, ви знімаєте з каменю зайве, щоб надати йому потрібну форму.
      • Обмежтеся невеликою бруском, щоб закінчити свою роботу відносно швидко. Це особливо важливо, якщо ви пробуєте себе в різьбі вперше і не впевнені в тому, чи сподобається вам процес.
      • Ми пропонуємо вам взяти камінь розміром 6-9кг. Блоки, менше цього розміру, розколються, якщо по ним працювати за допомогою молотка і різця. Якщо він буде більше, на завершення роботи знадобиться набагато більше часу, ніж вам би хотілося.
      • Якщо ви хочете використовувати мильний камінь, щоб вирізати кулон у вигляді сердечка, вам знадобиться брусок розміром поменше 6кг. Просто пам'ятайте, що вам, швидше за все, доведеться використовувати інструменти, що дають меншу точність, на кшталт більш твердих каменів, щоб надати йому форму. І шансів виправити випадкові помилки в процесі різьблення теж буде менше.

      5

Перевірте камінь на тріщини і борозни.

    Оскільки ви працюєте з природним матеріалом, структурні недоліки - звичайна справа. Якщо зумієте знайти камінь з мінімальною кількістю недоліків, це зменшить ризик відколів каменю під час роботи з ним.
    • Тріщини і борозни найкраще видно на мокрому камені. Окропити камінь водою. Якщо знайдете тріщину, прослідкуйте її до кінця. Тріщина, що йде по всьому каменю, дає високу ймовірність того, що камінь розколеться під час роботи.
    • Постукайте по великим брусків молоточком або задником різця. Якщо він видає дзвінкий звук, висока ймовірність того, що в місці удару камінь цілий. Якщо він дає глухий звук, значить, тріщина поглинає стукіт.
    • Попросіть досвідченого різьбяра або співробітника магазина підшукати вам міцний камінь для роботи. Якщо ви новачок і у вас немає досвіду по визначенню цілісності каменю, купіть камінь в магазині замість того, щоб підбирати самому.

частина 2

Купуємо необхідні інструменти

      1

Завжди закривайте рот пилезащитной маскою під час різьблення.

      Навіть якщо ви працюєте над маленьким шматочком, в ньому може міститися азбест або діоксид кремнію. Вони шкодять організму, якщо потрапляють всередину при вдиханні.
      • Щоб зменшити кількість пилу, змочуйте камінь перед роботою. І працюйте краще на відкритому повітрі (у дворі будинку або на порозі буде оптимальним варіантом). Якщо ви працюєте з більшими блоками (наприклад, 11кг і вище), поставте поруч вентилятор, щоб він здував пил поки ви працюєте.
      • Деякі досвідчені різьбярі пропонують носити респіратори при роботі з більшими блоками каменів. Однак, це більше відноситься до тих, хто працює з електроінcтрументамі і великими обсягами каменів.
      • Пилозахисні маски можна знайти майже у всіх господарських магазинах. Переконайтеся, що на вашій масці є дві еластичні стрічки і металева над переніссям для більш щільного прилягання. Дешеві паперові маски, куплені в аптеці, не підходять для роботи над великими брусками / блоками.
      • Респіратори теж можна купити в місцевому будівельному магазині. Вони є кращою альтернативою аптечним маскам і коштують приблизно від 20 до 40 доларів.

      2

Одягайте на очі захисні окуляри.

      Якщо ви носите окуляри для коригування зору, все одно засоби захисту очей поверх своїх звичайних.
      • Маленькі осколки каменів можу запросто потрапити в очі, коли ви користуєтеся молотком і зубилом. Хоча це і не несе смертельну небезпеку, як вдихання кам'яного пилу, це може бути досить болючим. Ваш зір може постраждати, що вплине на точність і акуратність різьблення по каменю.
      • Якщо ви працює з невеликим каменем, можна надіти спрощені захисні окуляри, що не закривають очі повністю. Хоча тим, у кого окуляри по зору, носити їх буде незручно, проте вони будуть менше пітніти.
      • Згодом захисні окуляри подряпаються камінчиками і в них буде погано видно. Так що нехай у вас напоготові буде запасна пара, якщо ці отримають серйозні подряпини. Захист для очей теж можна купити в місцевому будівельному магазині.

      3

Якщо ви працюєте з великими каменями, візьміть рукавички.

      Шорстка поверхня каменю може привести до появи пухирів, порізів і подряпин.
      • Чим більше досвіду і мозолів ви набираєтесь, тим менше потреба в рукавичках. Але краще захистити свої руки. Пара хороших рукавичок може допомогти уникнути порізів від застосування інструментів.
      • Для маленьких і середніх каменів спеціальні рукавички не потрібні. Оскільки ви не будете довго працювати з електроінструментами, вам може вистачити звичайних садових рукавичок.

      4

Купуйте хороший молоток, долота і напилок.

      Он-лайн продажу на кшталт Амазону продають набір для різьблення для початківців за 30 доларів. Ще різноманітні набори для різьблення по каменю можна купити в художніх крамницях і садівничих магазинах.
      • Для м'яких каменів на кшталт стеатита такі інструменти не знадобляться, однак, з їх допомогою різьблення буде проходити швидше і точніше.
      • Новачкам рекомендуємо м'який молоток вагою 600-900гр. У молотка має бути дві плоских поверхні. На відміну від молока, яким забивають цвяхи, м'які молотки ширше, щоб було легше наносити часті удари по зубилу. Якщо ви маленького зросту, вам потрібно купити більш легкий молоток для безпечної роботи. Якщо ви високого зросту, більш важкий молоток дозволить вам працювати швидше, стісуючи камінь при кожному ударі.
      • Найголовнішим долотом є плоске долото, на кінці якого звичайна металева поверхня, плоска з обох сторін. Зубчасте долото має кілька загострених гачків, що нагадують невелику вилку. Вони не є обов'язковими, але істотно полегшать різьблення і надання форми тонким деталей.
      • Остаточний вигляд виробу надають за допомогою напилків. Якщо ви купуєте роздільні напилки, вам знадобиться той, що буде підходити розмірами вашого вироби. Якщо ви робите скульптуру, вам знадобиться напилок побільше, а маленькі потрібні для тонких деталей.

      5

Купуйте мішок з піском в будівельному магазині, якщо працюєте з великим каменем.

    Виріб повинен лежати на цьому мішку з піском, поки ви над ним працюєте.
    • У мішок замість піску краще насипати дешевого наповнювача для котячих лотків. Пісок занадто важкий і дуже добре прогинається, щоб стати гарною підтримкою для каменю.
    • Наповнювач краще купити побільше і подешевше. Дорожчий має тенденцію злипатися, як пісок. Дешевий наповнювач більш легкий і дозволить підтримати камінь в різних положеннях.
    • Зв'яжіть мішки з наповнювачем линвою, залишивши в них багато вільного місця. Воно потрібне для того, щоб зручно укласти на мішок ваш камінь.

частина 3

Висікає по каменю

      1

Намалюйте те, що хочете висікти, на папері.

      При собі потрібно мати візуальне уявлення про виріб, тому що висікання вимагає абстрактного та просторового мислення. Хоча малюнок буде двовимірним, він допоможе вам краще уявити як потрібно висікти тривимірних об'єкт.
      • Замість цього можете зробити грубий чорновий "накидання» в глині. У цьому випадку ви можете додавати і прибирати глину, поки об'єкт не досягне бажаних форм. Це не тільки допоможе краще розвинути ідею, а й зупинить вас від того, щоб випадково не зрізати зайвий шар каменю.
      • Для початківців скульпторів ми рекомендуємо починати з абстрактних форм. Не потрібно відразу починати з детальних скульптур на кшталт людського тіла. Одночасно вчитися як користуватися інструментами і намагатися зробити щось симетричне і точне, може довести вас до сказу і депресії.

      2

Подивіться на камінь, щоб визначити напрямок шару або зернистості.

      Як і у деревини, зерно і шари вказують напрямок, в якому формувався камінь.
      • Змочіть камінь, щоб краще розглянути лінії вигинів, які часто формують виразний малюнок. Якщо висікати уздовж цих ліній, краще збережеться цілісність каменю.
      • Спробуйте зберегти зернистість по довжині вироби. Уникайте відколювати камінь поперек лінії шару, найімовірніше відсікати там камінь буде дуже важко, та й лінія зламу може бути непередбачуваною.

      3

Скористайтеся дрібному, щоб намалювати контури вироби на самому камені.

      Це буде кресленням для висікання.
      • Ви, звичайно, можете скористатися олівцем або маркером, але графітові лінії майже відразу ж зникнуть. Чорнило маркера можуть вбратися в камінь і залишити на ньому незмивні плями. Крейда дозволять вам стерти намальоване, до того ж можна використовувати різні кольори для різних форм, які знайде ваша скульптура.
      • Відзначайте лінії вашого дизайну на всіх сторонах каменю. Дотримуйтесь розміри довжини і ширини на кожній зі сторін. Пам'ятайте, виріб буде тривимірним і має бути викарбовано рівномірно.

      4

Тримайте молоток у вашій провідною руці, а долото в інший.

      Наприклад, якщо ви правша, молоток ви тримаєте в правій руці.
      • Тримайтеся за долото на середині, як якщо б ви тримали в руках мікрофон. Великий палець повинен лежати на боці долота, поруч з іншими пальцями. Це може спочатку здатися дивним, але ця хватка не дасть вам випадково вдарити себе по великому пальцю молотком.
      • Долото тримайте міцно, воно повинно завжди стосуватися каменю. Якщо долото в руці буде підстрибувати і тремтіти в той час, як ви по ньому б'єте, камінь буде кришитися неакуратно і непередбачувано.
      • Коли викрешуєте по краю, користуйтеся плоским долотом замість зубчастого. Якщо до каменя будуть прилягати не всі зубчики, в результаті вони просто зламаються, долото стане непотрібним і навіть потенційно небезпечним.
      • Нахиляйте долото приблизно на 45 градусів або нижче. Якщо бити по каменю прямовисно, можна створити ефект, який називається «кам'яний забій». Це коли камінь стає білим і відображає більше світла, створюючи пляма на готовому виробі.

      5

Вдарте по кінця долота молотком.

      Якщо кут вірний, від каменя відшаруються шматочки.
      • Якщо долото врізалося в камінь замість того, щоб відсікати шматочки, кут нахилу був занадто крутим. Поміняйте позицію долота і спробуйте висікати з іншого напрямку. Удари під крутим кутом часто призводять до «кам'яного ушиби».
      • Висікання під занадто малим кутом призведе до зісковзуванню долота з каменю, нічого не забравши в процесі. Це більш типове явище для роботи з камінням потверже і з гладкими поверхнями. Щоб виправити справу, ударяйте під великим нахилом або скористайтеся зубчастим долотом.

      6

Якщо камінь нестійкий, покладіть його на мішок з наповнювачем.

      Якщо камінь маленький, тримати його в одному положенні під час різьблення може бути важким, це втомить вас, якщо ви будете намагатися тримати його в одному положенні вручну.
      • Якщо камінь совається, навіть зовсім трохи, ви все одно втрачаєте енергію своїх рухів, яку можна було б витратити на те, щоб зрізати більше каменю. Покладіть камінь прямо на верхівку мішка з наповнювачем.
      • Вирізувати краще стоячи. Це допоможе направити долото до підлоги, що додасть більшої сили ударів молотка і зменшить ворушіння каменю. Нічого страшного, якщо вам доведеться кожні кілька хвилин поправляти положення мішка.
      • Якщо камінь все одно совається, притуліться до нього тілом і притисніть його до себе. Частина, на якій ви викрешуєте камінь, повинна бути спрямована в інший бік від вас.
      • Якщо ви працюєте на розкладному столі, розташуйте мішок і камінь над ніжками однієї зі сторін. Там найміцніше місце столу, так що енергія руху піде на висікання, а не на розгойдування столу.

      7

Висікали до середини каменю, а не про середини до країв.

      Оскільки камінь стає менш щільним до країв і там у нього менше опори, він легко і неконтрольовано може ламатися.
      • Якщо висікати від центру до країв, можете втратити камінь. Щоб уникнути цього, рухи повинні йти від краю до центру або можете працювати уздовж кутів / країв, не перетинаючи їх.
      • Якщо немає ніякої можливості уникнути висікання по краю, удари молотка повинні бути повільними і м'якими. Хоча і можна відновити камінь, склеївши відколи, сам клей обов'язково проявиться на готовому виробі.

      8

Працюйте долотом уздовж тріщин, а не поперек.

    Пам'ятайте про те, що навіть найкращий брусок може мати дрібні тріщини на поверхні. Щоб зменшити втрати, працюйте з тріщинами, а не проти них.
    • Працюйте долотом вздовж напрямку тріщин, тут правильний кут не так важливий. Будь-яка тріщина, не дивлячись на неї розміри, означає, що ця частина каменю неміцно пов'язана з іншого. Різьба поруч з нею відколе крихітні шматочки по обидва боки тріщини, набагато ускладнюючи шліфувальну роботу. Це найголовніша проблема при роботі з м'якими каменями.
    • Щоб уникнути відшарування лусочок, користуйтеся напилком, коли виріб наближається до своїх остаточним формам. Користування долотом надає більший тиск на камінь, ніж напилком, так що тріщини будуть більш помітними. Обробка напилком уздовж лінії тріщини допоможе згладити її і краще замаскувати.

частина 4

остаточна обробка

      1

Обробляйте поверхню напилком, тільки рухами від себе.

      Напилок підходить для створення дрібних деталей, розгладження відмітин від долота, і виразності остаточного вигляду готового виробу.
      • Більшість напилків для різьблення по каменю мають односпрямовані зубчики, які ріжуть тільки в одному напрямку. Правильно користуватися такими напилками - рухами від себе, а не вперед-назад як при традиційному способі використання.
      • Шліфування вперед-назад, може, і ефективна, але вона швидко зношує інструменти. Так що відштовхуйте напилок рухами від себе і вгору. Завжди повертайте напилок до вихідного положення і повторюйте знову. Додатковим бонусом такого методу є те, що під час руху напилок не загороджує вам виду, так що ви бачите поверхню каменю під час обробки.
      • Зазвичай напилки виготовляються зі сталі, хоча найкращі для роботи з каменем, покриті карбідом або алмазним напиленням, досить дорого коштують. Сталевих напилків цілком достатньо для м'яких каменів.

      2

Великі відкололися шматки каменю можна приклеїти за допомогою епоксидної смоли.

      Це спеціальний клей, який зазвичай складається з двох компонентів, які потрібно змішати перед нанесенням на поверхні.
      • Склеювати частини каменів зазвичай потрібно в разі, якщо ви працюєте з великими шматками, і втрата значного шматка означає, що ваша задумка повністю порушується (наприклад, ви втратили «руку» вашої скульптури).
      • У разі невеликих статуеток або виробів вам просто потрібно придумати нову форму. Наприклад, замість того, щоб вирізати сердечко, зробіть стрілу.

      3

Відполіруйте закінчений виріб за допомогою наждачного паперу 220.

    Якщо прибрати всі сліди долота і подряпини, робота буде виглядати утонченней і професійніше.
    • Номер наждачного паперу залежить від кількості зерна на квадратний сантиметр. Чим вище зернистість, тим краще буде виглядати виріб. Для ошкуривания м'якого каменю краще не вдаватися до наждачним папері 80 і нижче. Це грубий наждак, який може пошкодити ваше виріб.
    • Рекомендовано шліфувати камінь, коли він вологий. Використовуйте влагоустойчивий лист наждачного паперу, тому що звичайна «наждачка» разлезется під руками, коли намокне.
    • Суха шліфування теж корисна, тому що дозволяє побачити тріщини і відмітини під час роботи, але тоді вам точно знадобиться респіратор. Щоб уникнути зайвих витрат і зайвої пилу, почекайте якийсь час поки камінь висохне після кожної шліфування. Запам'ятайте місця, де ви помітили будь-які плями, потім знову змочіть камінь і продовжите шліфувати. Ця техніка потребує терпіння, але заощадить вам грошей і забезпечить безпеку роботи.

Поради

попередження

Що вам знадобиться

Подобається наш проект?

Хочете зробити внесок в розвиток нашого проекту?
Надсилайте нам свої пропозиції, ми обов'язково почуємо кожного.