Як перестати бути ганчіркою
Ви часто здаєтеся під натиском навколишніх? Гадаєте, що до вас ставляться як до "ганчірці" і люди просто обводять вас навколо пальця через вашу доброту щедрості? Навчіться постояти за себе і почніть частіше говорити "ні". Встановіть кордону в спілкуванні і не забувайте про власні потреби, щоб зміцнити впевненість у собі. Не потрібно намагатися догодити всім і кожному тільки для того, щоб сподобатися оточуючим і заслужити їхню довіру.
Відстоюйте свою думку

1
Оцініть, наскільки вас поважають.
Як часто ви відчуваєте, що вами користуються і не виявляють до вас поваги? Можливо, вас часто просять про послугу і нічого не пропонують натомість? Потрібно зрозуміти, що люди повинні поважати час, сили і засоби, які ви вкладаєте. Кожна людина заслуговує на повагу.
- Наскільки шанобливо і люб'язно ставиться до вас людина, якій ви надаєте послуги?
- Якщо ситуація виглядає однобокою і всі зусилля лягають тільки на вас, то потрібно усвідомити, що добрі і ввічливі люди не стали б так ставитися до вас. Наприклад, один ваш друг постійно просить позичити йому різні речі і не повертає їх. Можливо, що він постійно вигадує нові виправдання, коли ви нагадуєте йому про це.
- Багато людей є пристосуванцями і маніпулюють ситуацією на свою користь.

2
Думайте про свої потреби.
Підвищіть свій рівень очікувань. Потрібно зрозуміти, що ваші потреби нічим не поступаються потребам інших. У вас може бути відчуття, що вам подобається дарувати радість іншим, але якщо на це йде весь час, сили і гроші, то ви лише шкодите собі.
- Необхідно задовольняти свої потреби. Ви заслуговуєте любові, турботи і поваги.
- Поясніть оточуючим, що ви теж обмежені в часі, силах і засобах. Слід зрозуміти, що поважають вас люди не стануть викликати у вас почуття провини. Наприклад, впевнено говорите: "Вибач, але ти вже стільки разів дзвонив на мою телефону, в цей раз я змушений відмовити. Прошу поважати моє рішення".

3
Навчіться відмовляти і не відчувати провини.
Хороша людина не стане викликати у вас почуття провини, якщо ви будете періодично відмовляти йому. Якщо привести розумні доводи, то він вас зрозуміє і не стане турбувати зайвий раз.
- Наприклад, ваша сестра хоче піти на концерт на вихідних, але їй належить багато роботи по дому. Вона просить вас допомогти. Скажіть їй: "Вибач, але я не можу допомогти". Навіть якщо ви нічим не зайняті, то можна сказати: "Я теж хочу відпочити, адже у кожного є свої справи".
- Відмовляйте, якщо людина просить вас про допомогу тому, що не хоче виконувати роботу сам.
- Допомагати потрібно тим людям, які дійсно потребують допомоги, але не дозволяйте іншим перекладати на вас свої турботи.

4
Відповідайте ввічливо, але прямо.
Висловлюючи свою думку, потрібно говорити чітко, коротко і люб'язно. Ви не повинні кожен раз робити те, що вас просять, щоб залишатися хорошим другом. Чітко і лаконічно повідомте, що ви готові зробити і в чому не можете допомогти.
- Відмовляючи в допомозі, не забувайте залишатися люб'язним. Ведіть себе спокійно і дружелюбно. Не обов'язково погоджуватися на все, про що вас просять, щоб залишатися гарною людиною.
- Пропонуйте альтернативні варіанти. Можливо, що оточуючі їх не розглядали.
- Поясніть, що ваші можливості і бажання не нескінченні. Наприклад, ви з друзями готуєте вечірку, і кожен раз вас просять принести напої. Можна сказати: "Я приносила напої на дві останні вечірки. Цього разу я хочу принести десерт".
Зміцнюйте впевненість в своїх силах

1
Розпізнавайте мотиви оточуючих.
У відносинах з друзями, родичами або партнерами потрібно розуміти їх погляд на речі. Вони можуть забувати все, що роблять для вас, або використовувати всі способи отримати бажане.
- Друзям дійсно потрібна допомога, або вся справа в корисливому прагненні?
- Не соромтеся просити, чому потрібна ваша допомога. Наприклад, запитайте: "Чому ти завжди просиш мене про це послугу?"
- Чому про це просять саме вас? Навколишні бачать і цінують вашу допомогу іншим людям? Або справа в тому, що ви ніколи не відмовляєте?

2
Як ви себе почуваєте, коли вас використовують в своїх інтересах?
Що ви відчуваєте, коли краще розумієте мотиви партнера, друга або родича? Ви відчуваєте, що вас використовують і зовсім не виявляє поваги?
- Оцініть, наскільки вам приємно робити те, про що вас просять.
- Якщо ви надаєте послуги з страху, що вас відкинуть, засудять або перестануть поважати, то це ознаки нездорових відносин. Не можна допускати, щоб ви допомагали іншим з почуття страху.

3
Встановіть кордону.
Переконайтеся, що ваш партнер або близький друг не користуються вами. Якщо вони постійно просять вас про послугу або придумують причини, через які не можуть допомогти вам, то обговоріть з ними питання кордонів.
- Деякі люди маніпулюють вами і поводяться егоїстично. Вони завжди намагаються отримати бажане, але не змінюються і нічим не допомагають вам у відповідь.
- Намагайтеся не залежати від людей, яким не можна довіряти або які не тримають слова.
- Чесно і відкрито обговоріть кордону їх поведінки. Ведіть себе спокійно і переконливо. Чи не намагайтеся уникнути конфлікту. Задайте таке питання: "Як вважаєш, які твої обов'язки в даній ситуації?"
- Будьте впевнені: чим ясніше ви окресліть межі, тим краще це позначиться на вашій ситуації. Спочатку може бути складно, але з часом все стане простіше.

4
Ситуація повинна бути взаємовигідною.
Іноді краще рішення питання полягає в пошуку компромісу, який влаштує обидві сторони. Замість сліпого згоди виконати будь-яке прохання одного або партнера попросіть щось натомість або запропонуйте варіант, який буде вигідний вам обом.
- Більшість людей розуміють, що зустрічна прохання - це нормально і цілком очікувано.
- Наприклад, якщо ваша подруга хоче взяти в борг деякі речі для вечірки, то можна взяти у неї пару речей замість або попросити підвести вас на вечірку.
Встановіть кордону на роботі

1
Навчіться рішучості .
На роботі вас можуть просити про що завгодно. Умійте надавати допомогу і виконувати роботу вчасно. Але якщо прохання заважає вашому обіду або вимагає залишитися після роботи, то рішуче окресліть свої кордони як співробітника.
- Допоможіть іншим зрозуміти вашу роль на робочому місці. Попросіть поважати ваш час, особливо після закінчення робочого дня.
- Говоріть прямо, чітко і коротко. Якщо вести себе впевнено і рішуче, то після слів "Прости, але зараз я не можуть допомогти" співробітники навчаться поважати ваші бажання і потреби.

2
Чи не намагайтеся всім догодити.
Дуже важливо налагодити відносини з начальником, але це не означає, що ви повинні для цього втрачати гідність. У ще більшій мірі це стосується співробітників. Іноді ви просто не подобаєтеся людині і це цілком нормальна ситуація.
- Не обов'язково, щоб всі вас любили, але вас повинні поважати і рахуватися з вашою думкою.
- Навчіться розрізняти взаємно шанобливі стосунки з співробітниками і відносини, в яких вас використовують. Якщо завжди погоджуватися виконувати чужу роботу, то це ненормально.
- Приділяйте свого часу і увагу тим людям, які відносяться до вас з повагою.

3
Навчіться звертатися по допомогу.
Якщо все навколо просять вас приділити їм час або надати послугу, то придумайте, як змінити ситуацію. Покажіть, що робота - це спільні зусилля. Ви допомагаєте, вам допомагають. Всі докладають зусиль, щоб робота кипіла.
- Не дозволяйте прохання оточуючих приголомшити вас. Спробуйте зрозуміти свою роль, а також оцінити, як інші сприяють досягненню загальних цілей компанії.
- Не бійтеся звернутися за допомогою, особливо коли інші звертаються до вас. Також можна поговорити з начальником або надійними колегами і знайти рішення, яке буде вигідним для всіх. Наприклад, скажіть таке: "Мені потрібна деяка допомога з даного проекту. В яких аспектах ви б могли допомогти мені?"
попередження
- Якщо прохання чи вимоги людини завдають вам фізичний або емоційний дискомфорт, оцініть, чи немає в такій поведінці ознак жорстокого поводження.
Подобається наш проект?
Хочете зробити внесок в розвиток нашого проекту?
Надсилайте нам свої пропозиції, ми обов'язково почуємо кожного.