Як перестати бути ганчіркою

Ви часто здаєтеся під натиском навколишніх? Гадаєте, що до вас ставляться як до "ганчірці" і люди просто обводять вас навколо пальця через вашу доброту щедрості? Навчіться постояти за себе і почніть частіше говорити "ні". Встановіть кордону в спілкуванні і не забувайте про власні потреби, щоб зміцнити впевненість у собі. Не потрібно намагатися догодити всім і кожному тільки для того, щоб сподобатися оточуючим і заслужити їхню довіру.

Відстоюйте свою думку

Зображення з назвою Stop Being a Doormat Step 1

      1

Оцініть, наскільки вас поважають.

      Як часто ви відчуваєте, що вами користуються і не виявляють до вас поваги? Можливо, вас часто просять про послугу і нічого не пропонують натомість? Потрібно зрозуміти, що люди повинні поважати час, сили і засоби, які ви вкладаєте. Кожна людина заслуговує на повагу.

 

      • Наскільки шанобливо і люб'язно ставиться до вас людина, якій ви надаєте послуги?
      • Якщо ситуація виглядає однобокою і всі зусилля лягають тільки на вас, то потрібно усвідомити, що добрі і ввічливі люди не стали б так ставитися до вас. Наприклад, один ваш друг постійно просить позичити йому різні речі і не повертає їх. Можливо, що він постійно вигадує нові виправдання, коли ви нагадуєте йому про це.
      • Багато людей є пристосуванцями і маніпулюють ситуацією на свою користь.

      2

Думайте про свої потреби.

      Підвищіть свій рівень очікувань. Потрібно зрозуміти, що ваші потреби нічим не поступаються потребам інших. У вас може бути відчуття, що вам подобається дарувати радість іншим, але якщо на це йде весь час, сили і гроші, то ви лише шкодите собі.

 

      • Необхідно задовольняти свої потреби. Ви заслуговуєте любові, турботи і поваги.
      • Поясніть оточуючим, що ви теж обмежені в часі, силах і засобах. Слід зрозуміти, що поважають вас люди не стануть викликати у вас почуття провини. Наприклад, впевнено говорите: "Вибач, але ти вже стільки разів дзвонив на мою телефону, в цей раз я змушений відмовити. Прошу поважати моє рішення".

      3

Навчіться відмовляти і не відчувати провини.

      Хороша людина не стане викликати у вас почуття провини, якщо ви будете періодично відмовляти йому. Якщо привести розумні доводи, то він вас зрозуміє і не стане турбувати зайвий раз.

 

      • Наприклад, ваша сестра хоче піти на концерт на вихідних, але їй належить багато роботи по дому. Вона просить вас допомогти. Скажіть їй: "Вибач, але я не можу допомогти". Навіть якщо ви нічим не зайняті, то можна сказати: "Я теж хочу відпочити, адже у кожного є свої справи".
      • Відмовляйте, якщо людина просить вас про допомогу тому, що не хоче виконувати роботу сам.
      • Допомагати потрібно тим людям, які дійсно потребують допомоги, але не дозволяйте іншим перекладати на вас свої турботи.

      4

Відповідайте ввічливо, але прямо.

      Висловлюючи свою думку, потрібно говорити чітко, коротко і люб'язно. Ви не повинні кожен раз робити те, що вас просять, щоб залишатися хорошим другом. Чітко і лаконічно повідомте, що ви готові зробити і в чому не можете допомогти.

 

    • Відмовляючи в допомозі, не забувайте залишатися люб'язним. Ведіть себе спокійно і дружелюбно. Не обов'язково погоджуватися на все, про що вас просять, щоб залишатися гарною людиною.
    • Пропонуйте альтернативні варіанти. Можливо, що оточуючі їх не розглядали.
    • Поясніть, що ваші можливості і бажання не нескінченні. Наприклад, ви з друзями готуєте вечірку, і кожен раз вас просять принести напої. Можна сказати: "Я приносила напої на дві останні вечірки. Цього разу я хочу принести десерт".

Зміцнюйте впевненість в своїх силах

      1

Розпізнавайте мотиви оточуючих.

      У відносинах з друзями, родичами або партнерами потрібно розуміти їх погляд на речі. Вони можуть забувати все, що роблять для вас, або використовувати всі способи отримати бажане.
      • Друзям дійсно потрібна допомога, або вся справа в корисливому прагненні?
      • Не соромтеся просити, чому потрібна ваша допомога. Наприклад, запитайте: "Чому ти завжди просиш мене про це послугу?"
      • Чому про це просять саме вас? Навколишні бачать і цінують вашу допомогу іншим людям? Або справа в тому, що ви ніколи не відмовляєте?

      2

Як ви себе почуваєте, коли вас використовують в своїх інтересах?

      Що ви відчуваєте, коли краще розумієте мотиви партнера, друга або родича? Ви відчуваєте, що вас використовують і зовсім не виявляє поваги?

 

      • Оцініть, наскільки вам приємно робити те, про що вас просять.
      • Якщо ви надаєте послуги з страху, що вас відкинуть, засудять або перестануть поважати, то це ознаки нездорових відносин. Не можна допускати, щоб ви допомагали іншим з почуття страху.

      3

Встановіть кордону.

      Переконайтеся, що ваш партнер або близький друг не користуються вами. Якщо вони постійно просять вас про послугу або придумують причини, через які не можуть допомогти вам, то обговоріть з ними питання кордонів.

 

      • Деякі люди маніпулюють вами і поводяться егоїстично. Вони завжди намагаються отримати бажане, але не змінюються і нічим не допомагають вам у відповідь.
      • Намагайтеся не залежати від людей, яким не можна довіряти або які не тримають слова.
      • Чесно і відкрито обговоріть кордону їх поведінки. Ведіть себе спокійно і переконливо. Чи не намагайтеся уникнути конфлікту. Задайте таке питання: "Як вважаєш, які твої обов'язки в даній ситуації?"
      • Будьте впевнені: чим ясніше ви окресліть межі, тим краще це позначиться на вашій ситуації. Спочатку може бути складно, але з часом все стане простіше.

      4

Ситуація повинна бути взаємовигідною.

      Іноді краще рішення питання полягає в пошуку компромісу, який влаштує обидві сторони. Замість сліпого згоди виконати будь-яке прохання одного або партнера попросіть щось натомість або запропонуйте варіант, який буде вигідний вам обом.

 

    • Більшість людей розуміють, що зустрічна прохання - це нормально і цілком очікувано.
    • Наприклад, якщо ваша подруга хоче взяти в борг деякі речі для вечірки, то можна взяти у неї пару речей замість або попросити підвести вас на вечірку.

Встановіть кордону на роботі

      1

Навчіться рішучості .

      На роботі вас можуть просити про що завгодно. Умійте надавати допомогу і виконувати роботу вчасно. Але якщо прохання заважає вашому обіду або вимагає залишитися після роботи, то рішуче окресліть свої кордони як співробітника.

 

      • Допоможіть іншим зрозуміти вашу роль на робочому місці. Попросіть поважати ваш час, особливо після закінчення робочого дня.
      • Говоріть прямо, чітко і коротко. Якщо вести себе впевнено і рішуче, то після слів "Прости, але зараз я не можуть допомогти" співробітники навчаться поважати ваші бажання і потреби.

      2

Чи не намагайтеся всім догодити.

      Дуже важливо налагодити відносини з начальником, але це не означає, що ви повинні для цього втрачати гідність. У ще більшій мірі це стосується співробітників. Іноді ви просто не подобаєтеся людині і це цілком нормальна ситуація.

 

      • Не обов'язково, щоб всі вас любили, але вас повинні поважати і рахуватися з вашою думкою.
      • Навчіться розрізняти взаємно шанобливі стосунки з співробітниками і відносини, в яких вас використовують. Якщо завжди погоджуватися виконувати чужу роботу, то це ненормально.
      • Приділяйте свого часу і увагу тим людям, які відносяться до вас з повагою.

      3

Навчіться звертатися по допомогу.

      Якщо все навколо просять вас приділити їм час або надати послугу, то придумайте, як змінити ситуацію. Покажіть, що робота - це спільні зусилля. Ви допомагаєте, вам допомагають. Всі докладають зусиль, щоб робота кипіла.

 

    • Не дозволяйте прохання оточуючих приголомшити вас. Спробуйте зрозуміти свою роль, а також оцінити, як інші сприяють досягненню загальних цілей компанії.
    • Не бійтеся звернутися за допомогою, особливо коли інші звертаються до вас. Також можна поговорити з начальником або надійними колегами і знайти рішення, яке буде вигідним для всіх. Наприклад, скажіть таке: "Мені потрібна деяка допомога з даного проекту. В яких аспектах ви б могли допомогти мені?"

попередження

Подобається наш проект?

Хочете зробити внесок в розвиток нашого проекту?
Надсилайте нам свої пропозиції, ми обов'язково почуємо кожного.